Oktáva za poznáním v Praze

Je středa 13. 9. 2023 6:45 ráno a naše třída se postupně schází na bohumínském vlakovém nádraží. Je před námi dlouho očekávaná exkurze do Prahy. V 7:05 už sedíme ve vlaku, který vyjíždí překvapivě včas, a naše dobrodružná cesta začíná. Do Prahy přijíždíme v dopoledních hodinách a vydáváme se nejprve k našemu ubytování a následně rovnou na prohlídku Národního památníku hrdinů heydrichiády. Poté jdeme vycházkovým tempem kolem budovy Národního divadla a navštěvujeme také Národní muzeum, kde se můžeme kochat nádhernými historickými prostory.

Následující den nás čeká Královská cesta. Obdivujeme památky, jako je Prašná brána, Staroměstská radnice s Pražským orlojem nebo Karlův most. Vše s poutavým výkladem pana Zágory. Nakonec z posledních sil vystoupáme Nerudovou ulicí až na Pražský hrad, kde máme možnost prohlédnout si Vladislavský sál nebo chrám sv. Víta. Večer nás ještě čeká představení v Divadle na Vinohradech, Past na myši od Agathy Christie, které má velmi nečekané rozuzlení.

V pátek ráno se vydáváme na nádraží a nasedáme na vlak směr Karlštejn. Zde máme naplánovanou komentovanou prohlídku hradních kaplí. Po příjezdu zpět do Prahy nás čeká překvapení v podobě Muzea fantastických iluzí a později vyrážíme na procházku večerní Prahou, která nám hlavní město ukazuje v úplně jiném světle.

V sobotu si někteří z nás vybírají procházku na Vyšehrad a následně výstup na Petřín pod vedením pana Mgr. Zágory. Ostatní jdou s paní Mgr. Blechovou do centra Prahy. Po obědě si bereme naše zavazadla a jdeme na hlavní nádraží, odkud odjíždíme zpět na sever Moravy 🙂

Exkurze se velmi vydařila. Tímto moc děkujeme paní učitelce Blechové a panu učiteli Zágorovi za skvělý program, který pro nás připravili, a doufáme, že si tuto exkurzi také užili.